ازتاثیر رسانه های بیگانه بر آموزش وپرورش تا نشریات آموزش وپرورش
محمود فرشیدی (دبیرکل کانون تربیت اسلامی ):
- رسانههای بیگانه مانند
صدای آمریکا، رادیو زمانه و بی بی سی بر فرهنگیان متمرکز هستند. این
رسانهها تلاش میکنند از سردمداران تشکلهای غیرقانونی به عنوان چهره
تجلیل کنند و برخی افراد رده پایین را به عنوان الگو برای معلمان مطرح
میکنند.رسانههای غربی تلاش میکنند
هویت معلمان را از فرهنگی بودن به سیاسی ضد انقلاب تبدیل کنند و معلم را به
عرصه سیاست مقابله با نظام بکشانند. تلاش میکنند روحیه یأس در جامعه
فرهنگیان ایجاد شود و میگویند معلمی در ایران مرگ تدریجی است اما چرا
نمیگویند بالندگی کشور مدیون تلاش معلمان است.
- به عنوان مثال در یکی
از موارد رد پای سند ۲۰۳۰ مشاهده میشود زیرنظام تربیت معلم به عنوان مصوبه
شورای عالی آموزش و پرورش پیشبینی کرد که دانشگاه فرهنگیان میز یونسکو
داشته باشد و به هر نوعی میخواهند مولفههایی از الگوی غرب در آموزش و
پرورش تأسیس و راه اندازی شود.
- وزیر
آموزش و پرورش موضوع بانشاط سازی مدارس را مطرح میکند و میگویند در
چارچوب اسناد بالادستی، مدرسه با نشاط قابل اجرا نیست و برای رسیدن به این
هدف باید در پوشش دانشآموزان و معلمان تغییراتی ایجاد شود یعنی به دنبال
ایجاد بیحجابی هستند.
- در نشریات آموزش و پرورش مانند نشریات رشد مخالفت با سند تحول بنیادین را مدنظر
داشته و میگویند سند ایدئولوژیک و غیر قابل اجراست در حالی که وزیر آموزش و
پرورش گفته سند تحول روی میز است اما نشریه نگاه مقاله تندی درباره سند
تحول و اینکه قابل اجرا نیست از قول فردی منتشر کرده است.
تاریخ انتشار:22مهر97
منبع:معلم ایرانی
به نقل از تسنیم