رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

رونمایی از کتاب "نقد سند آموزش 2030"

دوشنبه, ۵ آذر ۱۳۹۷، ۰۵:۵۵ ب.ظ

فرزاد جهان بین (دبیر شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی علوم انسانی اسلامی):


-  کنگره بین المللی علوم اسلامی انسانی چند دوره است که برگزار می شود. این کنگره از چند کمیسیون تشکیل شده است که در یکی از کمیسیون ها به بحث تحول بنیادین در علوم انسانی- اسلامی می پردازد که در ذیل کمیسیون تعلیم و تربیت اسلامی تعریف می شود. تلاش ما بر این است که در این کنگره به تولید ادبیات علمی و گفتمان سازی در این حوزه بپردازیم. قریب به ۳۰ جلد کتاب تا کنون به دنبال این سیاست تولید شده است.
-  از جمله نقد و بررسی سند ۲۰۳۰ است. همانطور که می دانید این سند ۱۷ هدف اصلی و قریب به صد هدف فرعی دارد و در حوزه های مختلفی چون محیط زیست، زنان، خانواده و… تدوین شده است که چهارمین هدف آن آموزش است. اما طرحی که طراحان این سند داشته اند بیش از همه معطوف به آموزش است و بدون تغییرات فرهنکی که از راه آموزش ایجاد می شود، دستیابی به اهداف دیگر در سایر حوزه های این سند امکان پذیر نیست.
- بحث آموزش و پرورش در کشور ما بحثی حاکمیتی است و مهمترین مجرای فرهنگسازی در جامعه محسوب می شود. برای همین هم مقام معظم رهبری با هشیاری تمام به این حوزه ورود کردند و جلوی اجرایی شدن این سند را گرفتند. از سوی دیگر گرچه به نظر می رسد بحث این سند تمام شده است اما از جهات واقعی این بحث ادامه دارد وبرای همین نیازمند نقد و ارزیابی است. همچنین نیازمند این است که اهداف اصلی در ورای سند ۲۰۳۰ برای جامعه شفاف سازی شود. این کتاب در همین راستا نگارش شده است.


تاریخ انتشار: 5 آذر97

منبع:معلم ایرانی

به نقل ازمهر

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۵
نویسنده3

فرزاد جهان بین

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی