رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

سید جواد ساداتی نژاد (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی):


- اینکه آیا تصویب اساسنامه نهایی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با حذف مدارس سمپاد  مغایرتی دارد یاخیر؛ باید بگویم، مدارس سمپاد تاکنون عملکرد خوبی داشتند و در صورتی که مسئولان آموزش و پرورش به دنبال تعطیلی این مدرسه هستند باید جایگزین مناسبی برای آن بیایند. 
- چگونه بدون در نظر گرفتن تعلیمات مناسب برای دانش‌آموزان نخبه، می‌توان استعداد آنها را پرورش داد؛ نباید آنها را به حال خود رها کرد زیرا هوش و استعدادشان هرز می‌رود و حتی در صورت عدم هدایت در برخی موارد به جای اینکه از استعداد و هوش آنها در مسیر توسعه کشور استفاده شود در مسیر منفی و توسط افراد سودجو به راه نادرست کشیده می‌شوند.
- در کشور ما برای بهره‌برداری از چاه نفت تلاش بسیار می‌شود باید به دانش آموزان نخبه نیز همین گونه توجه شود و اقدامات لازم انجام گیرد؛ نمی‌توان باری به هر جهت برای استعدادهای درخشان کشور تصمیم‌گیری کرد چراکه آنها منبع و ثروت کشور هستند و باید با ظرافت و دقت در مورد آنها تصمیم گرفت.


تاریخ انتشار:5 آذر 97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از خانه ملت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی