رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

فرهاد کریمی  (رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش):


- زمان آموزش بحث مهمی است که ظرفیت اجرایی در اختیار معلم و مدرسه قرار می‌دهد که آموزش‌ها را اراده دهد. به همین دلیل باید زمان آموزش با میزان کتاب‌هایی که در اختیار دانش آموزان قرار دارد، همخوانی داشته باشد.
- برای تعطیلی پنج‌شنبه پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش تحقیقاتی  در زمان مسئولیت من انجام‌نشده اما بر اساس گزارش‌های موجود نظرسنجی از دانش‌آموزان و اولیا در این خصوص انجام‌شده است. اما در مورد موضوع تعطیلی روزهای پنج‌شنبه نباید تنها به نظرسنجی اکتفا شود و مشاوران و کارشناسان این حوزه نیز باید نتیجه تحقیقات خود را در این خصوص ارائه دهند.
- قرار بود برای روزهای پنج‌شنبه فضای جدید آموزشی را دانش آموزان در مدرسه تجربه کنند اما هیچ برنامه‌ای برای روزهای پنج‌شنبه قرار داده نشد و از سوی دیگر معلم‌ها با حجم بالای کتاب‌ها روبه‌رو هستند که باید آن را در زمان کوتاه در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. به همین دلیل ساعات آموزشی لازم را در اختیار مدارس قرار دهیم تا روند آموزش در مدرسه با شرایط بهتر دنبال شود.


تاریخ انتشار:3 آذر 97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از آنا


تحلیل رصدآپ: باتوجه به گفته فرهاد کریمی که "در مورد موضوع تعطیلی روزهای پنج‌شنبه نباید تنها به نظرسنجی اکتفا شود و مشاوران و کارشناسان این حوزه نیز باید نتیجه تحقیقات خود را در این خصوص ارائه دهند." ، پس به چه دلیل پیش از انجام تحقیقات این قانون عملی شد ؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۳
نویسنده3

فرهادکریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی