رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

حذف نظارت خانواده ها بر دفتر مشق دانش آموزان

پنجشنبه, ۱ آذر ۱۳۹۷، ۰۷:۱۹ ب.ظ

رضوان حکیم زاده (معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش):


- طرح تکالیف مهارت دیگر نیازی نیست خانواده‌ها به رونویسی و دفتر مشق بچه‌ها نظارت کنند،اما چون خانواده‌ها شریک اصلی تعلیم و تربیت کودکان‌اند و نقش مهمی در آن دارند باید کمک کنند تا فرزندانشان بتوانند مهارت‌های اساسی را تمرین کنند.

- درباره تکالیف مهارت محور دوره ابتدایی و گلایه برخی والدین مبنی بر افتادن امر آموزش از دوش معلم به دوش خانواده ها اتفاقا قضیه برعکس است و معمولا در تکالیف سنتی که به بچه‌ها می دادیم و تمارینی که از کتب متعدد به بچه‌ها داده می‌شد تا صفحاتی را حل و رونویسی کنند، خانواده ها را بسیار درگیر می‌کرد.در واقع وظیفه یادگیری به خانواده‌ها سپرده می‌شد زیرا وظیفه کنترل یادگیری را از مدرسه به خانواده سپرده بودیم.
- در تکلیف مهارت محور هدفمان است که بچه‌ها تکالیف را در مدرسه و زیر نظر معلم انجام دهند. در این طرح معلم بر نحوه یادگیری نظارت می کند و بازخوردهای مناسبی از یادگیری بدست می‌آورد. هدف غایی ارزشیابی توصیفی هم همین است.
- طرح در مدارس آزمایشی در حال اجراست. بررسی‌هایی داریم و جدی نظارت می‌کنیم تا اشکالات را رفع کنیم و بعد آن را توسعه دهیم.


تاریخ انتشار:1 آذر 97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از ایسنا


تحلیل رصدآپ: آیا گلایه واعتراض والدین نشان دهنده این موضوع نیست که این کار به روش اشتباه  دارد انجام میشود؟

آیا بهتر نبود قبل از اقدام، ابتدا این موضوع فرهنگ سازی میشد؟آیا معلمان آموزش لازم را دیده اند؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی