رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

رضوان حکیم زاده (معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش وپرورش):

-  اگر تعلیم و تربیت را از پیش‌دبستانی آغاز نکنیم بازنده هستیم. در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته دنیا برای آموزش عالی سرمایه‌گذاری دولتی انجام نمی‌شود اما دوره پیش‌دبستانی و آموزش ابتدایی زیرپوشش حمایت‌های دولتی است که این موضوع اهمیت آموزش در دوره کودکی را نشان می‌دهد.
- پژوهش‌های متعددی صورت گرفته که اگر کودکان در دوره پیش‌دبستانی شرکت کنند، از جهت شناخت عمومی، مهارت‌های گفتاری، مقیاس حافظه، عملکرد تحصیلی پایه اول و دوره ابتدایی و گذر موفق به دوره متوسطه تفاوت معناداری با کودکان فاقد پوشش این دوره آموزشی دارند.کودکانی که پیش‌دبستانی را گذرانده‌اند احتمال کمتری دارد که درگیر آسیب‌های اجتماعی شوند و درمجموع مقایسه‌های بسیاری انجام‌شده است همه گویای اهمیت دوره پیش‌دبستانی و آموزش‌های این دوره است ..

- امروز کودکان تمام نقاط این مرزوبوم توانسته‌اند زبان فارسی و زبان پایه را زودتر فرابگیرند.اهتمام به‌پیش دبستانی در حال تبدیل‌شدن به یک دغدغه ملی است و استان‌ها اکنون رقابت می‌کنند که پوشش پیش‌دبستانی را بالا ببرند و اکنون پنج استان برتر بر اساس آمار سال گذشته، سمنان، خوزستان، ایلام، قزوین و کرمان هستند.
- کشور ما جمعیت مهاجر دارد و درعین‌حالی که قومیت آن‌ها را به رسمیت می‌شناسیم، با آموزش‌های پیش‌دبستانی درصدد ایجاد انسجام ملی هستیم .

 
تاریخ انتشار:1 آذر 97
به نقل از مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی