رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

سید محمد جواد ابطحی (عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس):


- با وجود ۱۱۶ میلیون جلد کتاب در کتابخانه‌های مدارس ، مدارس کشور از نظر برخورداری از کتابخانه‌ها وضعیت خوبی دارند ولی به نظر نمی‌رسد که این امر تاثیری در میزان بهره‌مندی دانش‌آموزان از کتب غیردرسی و افزایش سرانه مطالعه داشته باشد.باید همکاران ما در آموزش و پرورش، دبیران و معلمان توجیه شوند که راه کتابخوان کردن دانش‌آموزان، ارتقای انگیزه‌های آنها برای کتابخوانی است؛ راه‌های مختلفی برای تشویق دانش‌آموزان وجود دارد همچون اختصاص نمره اضافه به این موضوع. با اشاره به اینکه چنین امری باعث می‌شود دانش‌آموزان با کتاب انس بگیرند،می‌توان گاهی کلاس را در کتابخانه تشکیل داد؛ کارهای تحقیقی به دانش‌آموزان سپرد؛ خلاصه کتاب از آنها خواست و برای همه اینها امتیازی در نظر گرفت.
- نظام آموزشی کشور کودکان را به صورت یک بعدی تربیت می‌کند؛ برای دانش‌آموزان، خانواده‌های آنها و مدرسان و مربیان  مدارس فقط نمره ریاضی و شیمی و امثالهم مهم است و نه ورزش و انشا و ادبیات؛ در حالیکه کسی که فارغ‌التحصیل می‌شود باید اطلاعات عمومی خوبی هم داشته باشد.


تاریخ انتشار: 1 آذر97

منبع: معلم ایرانی

به نقل از خانه ایرانی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی