رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

راه اندازی سامانه " فارس من"

شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۰۲:۲۳ ب.ظ

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس:


- سامانه «فارس من»  با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

- یکی از این سوژه‌ها درباره ساعات آموزشی پایه دوازدهم است؛ تا سال گذشته که دانش‌آموزان دوره پیش‌دانشگاهی را می‌گذراندند، ۲۴ ساعت در هفته کلاس داشتند اما اکنون در پایه دوازهم این میزان به ۳۵ ساعت افزایش یافته است و دانش‌آموزان معتقدند که زمان طولانی کلاس‌های درس، فرصتی جهت آمادگی برای کنکور باقی نمی‌گذارد.
- در سؤال مخاطبان خبرگزاری فارس آمده است: «این پویش، حرکتی از سوی دانش آموزان، معلمان، مدیران مدارس و متخصصین آموزشی به همراه والدین برای زندگی بهتر و امکان برنامه‌ریزی بیشتر است. سال کنکور همیشه سال پر استرس و پر دغدغه‌ای است اما امسال متأسفانه بر خلاف سال‌های گذشته این سال برای دانش‌آموزان پیچیده‌تر نیز شده است. زیرا در سال‌های گذشته دانش‌آموزان پیش دانشگاهی فقط ۲۴ واحد آموزشی در هفته داشتند اما امسال می بایست بین ۳۴ تا ۴۰ واحد آموزشی در هفته بگذرانند. این مساله باعث افزایش ساعات درسی، کمبود معلم جهت تدریس دروس ، فشار بیشتر بر خانواده‌ها و تحمیل هزینه‌های بیشتر به مدارس شده است. از این رو پیشنهاد می‌شود تا ساعات آموزشی پایه دوازدهم به ۲۴ واحد برگردد و دروس جدید به پایه های پایین‌تر منتقل شوند.


تاریخ انتشار:26 آبان97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از فارس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۶
نویسنده3

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی