رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

سید محمد بطحایی (وزیر آموزش و پرورش ):


- ۳۵ ساعت در هفته برنامه آموزشی برای دانش‌آموزان پایه دوازدهم پیش‌بینی شده است در حالی که کنکور پابرجاست، ضمن اینکه امتحان نهایی در چندین رشته دارند و این موضوع فشار روانی و جسمی به دانش‌آموزان وارد می‌کند.تلاش داریم این ۳۵ ساعت را به ۲۴ ساعت کاهش دهیم یا حداقل تا زمانی که کنکور پابرجاست، این کاهش اجرا شود.



علی زرافشان (معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش):


-  در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه «آیا طبق اعلام وزیر آموزش و پرورش کاهش ساعات آموزشی در پایه دوازدهم از ۳۵ به ۲۴ ساعت از امسال اجرا می‌شود؟»

- از همان ابتدا قرار نبود چیزی از برنامه درسی حذف شود. بنا بود دروس به دو روش حضوری و غیرحضوری ارائه شود و دانش‌آموزان برخی دروس را غیرحضوری بخوانند و فقط امتحانش را بدهند و به این ترتیب برای کسب آمادگی شرکت در کنکور سراسری هم فرصت داشته باشند.بنا به قانون مجلس، زمان شروع امتحانات در مدارس از اول خرداد خواهد بود اما کنکور سراسری هفته اول تیر برگزار می‌شود؛ با توافق شورای پذیرش و سنجش دانشجو، زمان برگزاری کنکور به نیمه دوم تیرماه منتقل می‌شود تا فاصله‌ مناسبی ایجاد شود و دانش‌آموزان بتوانند برای کنکور آمادگی کسب کنند.
- البته پشنهاد تقلیل ساعت پایه دوازدهم در شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد اما در این شورا رد شد؛


 مهدی نوید ادهم  (دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش):


- در پایه دوازدهم مطرح شد که ۳۵ ساعت حضور دانش‌آموزان در مدارس زیاد است و باید به ۲۴ ساعت تقلیل یابد تا دانش‌آموزان در زمان باقی مانده به دروس کنکور خود بپردازند ولی این پیشنهاد در شورای عالی آموزش و پرورش پذیرفته نشد. این پیشنهاد به این دلیل رد شد که باید از زمان دروس مختلف کاسته می‌شد در این صورت هیچ مدرسه‌ای نپذیرفت که از زمان دروس ریاضی و فیزیک کاسته شود بنابراین باید از زمان دروس جدید مانند مدیریت حانواده و یا مطالعات فرهنگی کاسته شود که این دروس، دروس اصلی مورد تأکید سند تحول بنیادین است.


تاریخ انتشار:26 آبان97

منبع:معلم ایرانی

به نقل ازفارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی