رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

طرح "معلم تمام وقت" اجباری نیست

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰ ق.ظ

علی الهیار ترکمن (معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش):


- در یک سال تحصیلی ۲ میلیون ساعت حق تدریس در کشور انجام می‌شود که ۱.۲ میلیون ساعت توسط معلمان رسمی و٨٠٠ هزار ساعت توسط سرباز معلمان و نیروهای خرید خدمت و حق‌التدریس انجام می‌شود.
- حق‌التدریس معلمان رسمی در حال حاضر به صورت جداگانه از حقوق محاسبه می‌شود؛ در حالی که در طرح معلم تمام وقت، همراه با حقوق پرداخت می‌شود ضمن اینکه در پاداش پایان خدمت هم لحاظ می‌شود.
- بر اساس طرح معلم تمام وقت، اگر معلمی با اختیار خودش ۶ ساعت از ساعت غیرموظف خودش را به ساعت موظف وصل کند،  ١٨ درصد فوق‌العاده ویژه دریافت می‌کند که ۱۲ ماه پرداخت می‌شود.
- اگر معلمی وارد طرح شود و به هر دلیلی نخواهد که در این طرح بماند پس از یک سال تحصیلی و انجام تعهدات، می‌تواند از طرح خارج شود؛ ضمن اینکه ۶ ساعت اضافه به معنای اضافه تدریس نیست و ممکن است نقش‌های دیگر برای معلم در نظر گرفته شود.

- انتخاب نام معلم تمام وقت برگرفته از سند تحول آموزش و پرورش است،حدود اجرای طرح در حد اجرای سال تحصیلی است و در حال نهایی کردن و ابلاغ آن هستیم.ابلاغیه نهایی طرح را سازمان اداری و استخدامی باید اعلام کند و فکر می‌کنم کمتر از دو هفته دیگر ابلاغ شود.


تاریخ انتشار:21 آبان97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی