رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

تشریح طرح معلم تمام وقت

دوشنبه, ۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۳۳ ق.ظ

علی الهیار ترکمن (معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش):


- در راستای ارتقای وضعیت معیشتی فرهنگیان تصمیم داریم طرح معلم تمام‌وقت را انجام دهیم که برای این کار لازم است علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود ‌باید نسبت به خلق ظرفیت‌های لازم اهتمام داشته باشیم و در طرح معلم تمام‌وقت مجوزهای لازم را کنار هم قرارداده ‌ایم. در یک سال تحصیلی دو میلیون ساعت حق تدریس در کشور انجام می‌شود که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار ساعت توسط معلمان رسمی و٨٠٠ هزار ساعت توسط سرباز معلمان و نیروهای خرید خدمت و حق‌التدریس است. در طرح معلم تمام‌وقت معلم علاوه بر ساعت موظف با رضایت خودش ساعتی را بابت حق تدریس می‌گیرد که در پرداخت حقوقی وی منظور می‌شود  .
-
این طرح مزایایی دارد که مشکلات حق‌التدریس اعم از تأخیر در پرداخت حق‌التدریس، پرداخت فقط برای نه ماه و منظور نشدن در احکام را ندارد و با توجه به نیاز مناطق آموزشی و رضایت معلم، وی می‌تواند در این طرح شرکت کند و از حق تدریس غیرموظف استفاده کندو ١٨درصد فوق‌العاده ویژه دریافت می‌کند که در دوازده ماه پرداخت می‌شود .

-  پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود وزارت آموزش‌وپرورش اگر منابع مالی دارد چرا حق‌التدریسی را پرداخت نمی‌کند، باید گفت چون میزان پرداختی در طرح معلم تمام‌وقت وارد پرداخت حقوق می‌شود وظیفه خزانه است که این میزان را پرداخت کند.


تاریخ انتشار: 21 آبان97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش وپرورش

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی