رصد اخبار آموزش و پرورش ایران


رضوان حکیم زاده (معاون آموزش  ابتدایی آموزش وپرورش):

- بسیاری از مدارس ما تراکم پایین دارند خصوصا در روستاها و شهرهای کوچک. اما در هر حال می پذیریم که تراکم بالا در کلاس های درس یک مانع اساسی برای طرح های ماست و امیدواریم مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش که نباید کلاسی بیش از ۲۶ دانش آموز داشته باشد توسط اداره امور استخدامی کشور مورد توجه قرار بگیرد و مبنای تامین نیروی انسانی واقعی در آموزش و پرورش شود.
- در مدل ارزشیابی توصیفی که امروزه در مقطع ابتدایی اجرا می شود، در فرایند یادگیری این معلم است که مسئول یادگیری دانش آموزان است و نه خانواده،معلمانی که بتوانند با ابتکار عمل در همان کلاس های پر جمعیت بر تکالیف درسی دانش آموزان نظارت کنند، می توانند در این طرح مشارکت را بالا ببرند. ترجیح ما این است که حداقل تا سال سوم ابتدایی هیچ دانش آموزی تکلیفی را به خانه نبرد.


تاریخ انتشار:21 آبان97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از مهر


تحلیل رصدآپ: سوال این است که آیا بهتر نبود اول زیر ساخت ها فراهم میشد وسپس طرح اجرا میشد؟ ابتدا بهتر نبود تراکم کلاس ها به حد استاندارد میرسید و سپس اقدام به اجرای طرح مشد؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی