رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

طرح "معلم تمام" وقت انحرافی نیست

دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۵۰ ق.ظ

الهیار ترکمن (معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرور):


 اگر بزرگواران این طرح "معلم تمام وقت"  را مطالعه کنند از زیر و بم آن آگاه می‌شوند. منتقدان به دنبال این هستند که اقتدار خود در فضای رسانه حوزه آموزش و پرورش را داشته باشند.
- این طرح توسط وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش، شورای توسعه مدیریت و شورای حقوق و دستمزد تهیه شده است آیا امکان دارد این سه نهاد یک طرح انحرافی را تهیه کنند. این گونه انتقادات غیر مستند، غیر علمی و غیر کارشناسی است. دوستان فقط به خاطر اینکه می‌خواهد عریضه خالی نباشند حرفی بزنند. 
- باید از ظرفیت‌های فرهنگیان درست استفاده کنیم که صرفه و صلاح معلمان تامین شود. هدف غایی و نهایی آموزش و پرورش معلم است که معلم تملم وقت در این راستا است.
- در حال حاضر در یک سال حدود ۲ میلیون ساعت حق التدریس در مدارس داریم که یک میلیون ۲۰۰ هزار ساعت توسط معلمین رسمی تمام وقت و پیمانی و حدود ۸۰۰ هزار میلیون ساعت توسط معلم خرید خدمت، حق التدریس آزاد و سرباز معلم می‌شود.
- این طرح که کاملا داوطلبانه و اختیاری است ۴ مزیت مهم دارد که به صورت حقوق رسمی و دائم است، به جای ۹ ماه ۱۲ ماه این حقوق را دریافت می‌کند، در محاسبه پاداش پایان خدمت حساب می‌شود یعنی هم پاداش پایان خدمت و هم حقوق بازنشستگی که این مزیت‌ها نشان دهنده این است که این طرح انحرافی نیست. در این طرح، حکم فرهنگیان تغییر می‌کند حدوداً ۱۸ درصد به فوق‌العاده شغل آن‌ها اضافه می‌شود. 


تاریخ انتشار:14 آبان97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از میزان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی