رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

مبارزه با مافیای کنکور و آموزش یا دعوای زرگری؟

يكشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۷، ۰۷:۵۳ ب.ظ

گزارش « صدای معلم » :


- اگر مسئولان آموزش و پرورش واقعا معتقدند که فعالیت موسسات آموزشی آزاد  باعث اخلال در  فعالیت آموزشی و تربیتی وزارتخانه می شود چرا به جای سخنرانی در جمع معلمان یا دانش آموزان که تاثیری بر فعالیت این موسسات ندارد  ، با استفاده از اختیارات قانونی خود در مصوبه ۴۸۳ از جمله بند ۳ مجوز فعالیت برخی از این موسسات را باطل اعلام  نمی کنند و از نیروی انتظامی درخواست پلمپ مراکز این موسسات را نمی کنند؟
- این همه درهم تنیدگی میان موسساتی که به اذعان وزارت آموزش و پرورش حتی مجوز تبلیغات در صدا و سیما را ندارند با مدیران آموزش و پرورشی که بعضا حتی نمایندگی  این موسسات را بر عهده دارند دستگاه تعلیم و تربیت ما را به کجا خواهد برد ؟ اگر آموزش و پرورش مجوز فعالیت این گروه ها را باطل کند نیروی انتظامی هم موظف است که بر اساس مقررات اماکن ، مراکز فاقد مجوز را پلمپ کند.
- چرا  آموزش و پرورش موسسات و گردانندگان این موسسات را با طرح شکایت به دادگاه نمی کشاند؟
- چرا به جای نامه ملتمسانه به رییس صدا و سیما به شورای نظارت بر صدا و سیما ، قوه قضاییه و مراجع قانونی شکایت نمیکنید؟

- اما وزیر آموزش و پرورش سرانجام  اعلام می کند که زورش به مافیا نمی رسد .

- آیا واقعا مافیای کنکور و آموزش این قدر قدرت مند و با نفوذ است ؟

- آیا وزیر آموزش و پرورش و مدیران زیردست ایشان آن گونه که در انظار و در سخنرانی ها در مورد اثرات مخرب این آزمون ها و موسسات داد سخن می دهند در پشت پرده نیز این چنین هستند ؟
- مهر ماه سال ۹۶ ، « محمدرضا پوردستمالچی » از کلیه مدیران و معاونین آموزشی مدارس تهران ( هر دبیرستان ۲ نفر ) برای شرکت در ضیافت نهار در مجتمعی مجلل واقع در خیابان ملاصدرا دعوت می کند و آخر کار یک پکیج تبلیغاتی در اختیار آن ها قرار می دهد .

« سیدمحمد بطحایی » در ۱۱ تیرماه سال جاری توافق نامه ای را با اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در زمینه کنکور منعقد می کند .
- جالب است که اتحادیه های انجمن های اسلامی دانش آموزان قراردادی را نیز با موسسه ” مرات “ در این زمینه منعقد کرده است .
-
بنا بر اظهار نظر صریح وزیر آموزش و پرورش ، این وزارتخانه از این موسسات ۵ درصد بایت فعالیت هایشان در مدارس اخذ می کند

« صدای معلم » در این زمینه از مسعود ثقفی رئیس روابط عمومی شهر تهران توضیح خواست اما ایشان در مورد این موضوع اظهار بی اطلاعی می کند .
- این همه درهم تنیدگی میان موسساتی که به اذعان وزارت آموزش و پرورش حتی مجوز تبلیغات در صدا و سیما را ندارند با مدیران آموزش و پرورشی که بعضا حتی نمایندگی  این موسسات را بر عهده دارند دستگاه تعلیم و تربیت ما را به کجا خواهد برد ؟


تاریخ انتشار: 13آبان97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از صدای معلم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۸/۱۳
نویسنده3

مافیای کنکور

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی