رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

برگزاری کنکور98 متفاوت از سال های گذشته

شنبه, ۱۲ آبان ۱۳۹۷، ۰۱:۵۳ ب.ظ

جبار کوچکی نژاد (نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس):


- دفترچه هایی که درسال ۹۸ برای ثبت نام دانشجویان منتشر می شود با سال های گذشته متفاوت است در این دفترچه ها بیش از ۷۰ درصد ظرفیت دانشگاه ها در دفترچه ذکر نمی شد؛ در واقع ۲ دفترچه برای داوطلبان منتشر می شود یکی برای داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور ندارند و دیگری برای داوطلبانی است که مایل به شرکت در کنکور هستند. همپنین در این دفترچه ها معدل هایی که مجاز به ثبت نام در کنکور هستند نیز ذکر می شود بر این اساس داوطلبانی که تمایلی به شرکت در کنکور ندارند می تواند به دانشگاه موردنظر خود مراجعه و به راحتی و بدون پرداخت هزینه ثبت نام کنند. 
- سایر داوطلبان نیز می توانند با توجه به معدل خود در دانشگاه های دولتی یا پیام نور که دارای صندلی های خالی هستند بدون آزمون ثبت نام می کنند.
- سازمان سنجش جداول مربوط به دانشگاه هایی که داوطلبان می توانند بدون کنکور و تنها از طریق معدل خود در آنها پذیرفته شوند را در اختیار متقاضیان ورود به دانشگاه ها قرار می‌دهد.

- داوطلبانی که مایل به ادامه تحصیل در دانشگاه‌هایی مانند تهران، بهشتی، صنعتی شریف و … هستند باید در کنکور شرکت کنند.


تاریخ انتشار:12 آبان97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از خانه ملت


تحلیل رصدآپ: سوالی که میتوان مطرح کرد این است که اگر تعداد زیادی معدل مشابه داشتند اولویت برچه اساسی میباشد؟


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی