رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

عبدالرسول عمادی (سرپرست معاونت متوسطه آموزش و پرورش؛ رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش):


- امروزه نمایندگان مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور صحبت می‌کنند. به نظر می‌رسد نمایندگان از طرف گروه‌هایی تحت فشار قرار گرفته‌اند و حتی پیام‌های مختلف تهدیدآمیزی برایشان ارسال شده است تا قانون سنجش و پذیرش دانشجو که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۹۲ است و پنج سال از اجرایی شدن آن می‌گذرد را بازنگری کنند.این موضوع قانون را متزلزل کرده است تا به شرایط قبل از آن که حاکمیت صرف کنکور بود بازگردیم.همه صاحب‌نظران می‌دانند که کنکور چه اثراتی در نظام تعلیم و تربیت دارد و خوشبختانه مصوبه سنجش و پذیرش دانشجو بر اساس سوابق تحصیلی این حاکمیت را تا حدودی شکست و بازار دلالان کنکور و مافیاهای کنکور را تا اندازه‌ای تخریب کرد.
- در پنج سال اخیر با طرح این قانون و اجرایی شدن آن فضا تا حدودی به سمت عدالت آموزشی حرکت کرد چرا که در بسیاری از مناطق کشور امکان شرکت در کلاس کنکور یا پرداخت وجه به موسسات کنکور از طرف دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان امکان‌پذیر نیست و این یک امکان است که دانش‌آموزان بتوانند با آوردن نمره خوب در امتحان نهایی به رتبه بهتری در دانشگاه دست پیدا کنند. خوشبختانه این فرصت همچنان مهیاست و در سال ۹۸ نیز تاثیر ۲۰ درصد سابقه تحصیلی به صورت قطعی و ۱۰ درصد به صورت مثبت در کنکور را شاهد خواهیم بود.
- اکنون فضای تندی علیه قانون سنجش و پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد که ما می‌دانیم این فضاسازی‌ها از سوی چه افرادی اتفاق می‌افتد. حتی وقتی من یکی از مصوبه‌های شورا را اعلام عمومی می‌کنم با حجمی از توهین مواجه می‌شوم که اینها نشانه فشار پول و قدرت است که می‌خواهند بازار کنکور را گرم نگه دارند اما من به عنوان یک مدیر موظفم از حق دانش‌آموزان دفاع کنم.




تاریخ انتشار:11 آبان97


منبع: معلم ایرانی


به نقل از پانا


 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی