رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

حذف کنکور باوجود تنوع مدارس غیر ممکن است

جمعه, ۲۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۰:۴۲ ب.ظ

محمود صادقی (عضو کمیسیون آموزش):


براساس قانون زیرساخت‌ها بایستی تا به امروز  کنکور به تدریج حذف یا تاثیر قطعی معدل در کنکور محقق می‌شد درحالی که اقدامات لازم در این زمینه انجام نشده؛ از آنجایی که زیرساخت‌ها و شرایط حذف کنکور و تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری محقق نشده اجرای آن منطقی نیست.به زعم برخی نمایندگان امتحانات نهایی بایستی در تمامی پایه‌های مقطع متوسطه برگزار شود سپس نتایج امتحانات را به صورت قطعی در کنکور اعمال کرد.
- عوامل مختلفی در این زمینه اثرگذار است؛ از آنجایی که برای ارائه طرح های موجود در این زمینه کار کارشناسی انجام نشده است در نتیجه هیچ یک به نتیجه نمی‌رسد. طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش که در حال حاضر در نوبت بررسی است نیز طرحی شتاب زده و در واکنش به فضایی که در اثر تصمیم شورای سنجش و پذیرش مبنی بر تاثیر قطعی ۲۰ درصدی معدل در کنکور، مطرح است.
- در شرایط فعلی و با توجه به سیستم آموزشی موجود حذف کنکور بعید به نظر می رسد چراکه مدارس متنوعی در کشور وجود دارد که باعث ایجاد تبعیض، اختلاف و تفاوت در نظام آموزشی می شود این تنوع زمینه اجرای قوانین مربوط به حذف کنکور را از بین می‌برد.  طرح‌هایی که برای حذف کنکور ارائه می‌شود باید منطبق بر واقعیت‌های جامعه باشد در غیر این صورت اجرایی نخواهد بود.


تاریخ انتشار:20 مهر97

منبع: فانوس

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۲۰
نویسنده3

محمود صادقی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی