رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

قاسم احمدی لاشکی (نایب رئیسکمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس):


- «طرح معلم تمام‌وقت»  اداره کردن آموزش و پرورش به هر قیمت است وثمره‌ای جز آسیب برای نسل آینده به همراه نخواهد داشت و چنین تمهیداتی مصداق سپری کردن زمان و مدیریت بر اساس “از این ستون تا آن ستون فرج است” به شمار می‌رود.

- سونامی بزرگ کمبود معلم آسیب‌های جدی به همراه دارد و راهکار مقطعی هم فایده‌ای ندارد؛ باید بستر جذب دانشجو در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را آماده می‌کردند تا از حداکثر ظرفیت آن برای تربیت معلم استفاده شود.


خبرگزاری خانه ملت:


- به تازگی معاون توسعه و مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش با اعلام تصویب طرح معلم تمام‌وقت گفته است که بر مبنای این طرح، با افزایش ۶ ساعت اضافه تدریس کاملا اختیاری در هفته به معلمان، ۲۵ درصد به فوق‌العاده ویژه آنها اضافه خواهد شد.



علی الهیار ترکمن (معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی):


- این طرح کاملا اختیاری است و در مناطقی اجرا می‌شود که آموزش‌وپرورش به تدریس فرد نیاز داشته باشد و افرادی وارد طرح می‌شوند که حداقل ۵ سال از خدمتشان باقی‌مانده باشد.

- مقدار ساعت حق‌التدریس برای سال تحصیلی جاری مشخص است و هر فردی اضافه تدریس بگیرد از میزان ساعت حق‌التدریس کلی کاسته می‌شود و بر ساعت موظف اضافه می‌شود و معادل مالی حق‌التدریس آن در حقوق پایه محاسبه خواهد شد و با بررسی‌ها و پیش‌بینی‌های انجام‌شده کسری بودجه نخواهیم داشت البته این پرداختی تا اسفندماه از منابع مالی سال ۹۷ و از فروردین از منابع مالی ۹۸ تأمین می‌شود.



تاریخ انتشار: 9مهر97

منبع:معلم ایرانی، معلم ایرانی

به نقل از خانه ملت، مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش



تحلیل رصدآپ: لازم است به نیرو وتوان معلمان برای تدریس اضافه توجه شود.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی