رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

فرحناز مینایی پور (مدیرکل امورزنان آموزش و پرورش):


- برای بهینه و برجسته شدن نقش واقعی زنان و دختران در کتب درسی، دفتر امور زنان به پژوهشکده تعلیم و تربیت سفارش تحقیقی با عنوان «نقش و سیمای مطلوب زن در کتب درسی» داده است تا به صورت کاملا علمی، پژوهشی و مستند از میزان و کم و کیف حضور زنان و دختران در کتاب های درسی آگاهی یابیم.بلافاصله پس از مشخص شدن نتیجه این پژوهش، دفتر امور زنان و خانواده آموزش و پرورش، آن را به اداره کل تالیف کتب درسی ارائه می کند تا تغییرات مورد نظر صورت گیرد.
- در گفت و گو با مدیرکل تالیف کتب درسی و افرادی که در این حوزه نقش دارند، آنها اعلام کردند که نقش زنان در کتب درسی کاملا دیده شده و این امر با بررسی کتاب ها، مشهود و معلوم است.نتیجه این تحقیق علمی و پژوهشی، دست ما را در برجسته کردن نقش زنان در کتاب های درسی باز می کند و با استناد به آن، می توانیم خواستار تغییراتی در کتب درسی باشیم. چنانچه براساس نتیجه پژوهشی که نزدیک به دو دهه پیش صورت گرفت، شاهد تغییراتی در کتاب ها بودیم و نقش پذیری زنان در کتب درسی اندکی بهبود یافت.


تاریخ انتشار:6 مهر97

منبع: معلم ایرانی

به نقل از ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۰۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی