رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

روزنامه فرهیختگان:


- رجوع به اصل ۳۰ قانون اساسی و فهم تکلیف دولت برای ایجاد تحصیل رایگان برای تمام طبقات جامعه، اولین جرقه‌ای را که در ارتباط با رشد مدارس پولی و بسیار گران‌قیمت در ذهن ایجاد می‌کند، مقوله بی‌عدالتی آموزشی است. موضوعی که بارها و بارها در ارتباط با آن سخن گفته شده است و از دانش‌آموزان تا والدین و اساتید دانشگاه و وزرا و… نسبت به آن واکنش نشان داده‌اند. به هرحال اینکه چطور می‌شود بخشی از جامعه که از بنیه مالی برخوردارتر هستند، متفاوت با دیگران آموزش ببینند و بخش دیگری که از کم‌توانان مالی در جامعه هستند، با وجود داشتن فرزندان باهوش‌تر از چنین شرایطی محروم باشند؟ با وجود تبلیغاتی هم که در تلویزیون می‌شود که فلان آقا یا فلان خانم از  یک شهرستان آمده و جزء رتبه‌های برتر کنکور شده اما واقعیت چیزی خلاف این است و بررسی‌ها نشان می‌دهد درصد قبولی و ورود کسانی که در مدارس خاص درس می‌خوانند و به صورت غیردولتی و خصوصی آموزش می‌بینند در دانشگاه‌ها بیشتر است و این دانش‌آموزی که از فلان روستای کشور قبول شده است، در حد استثنا و معجزه‌ای بوده است. نمونه دست به نقد چنین موضوعی هم ۱۵ نفر رتبه برتر تمامی رشته‌ها در آزمون سراسری ۹۷ هستند که همگی فارغ‌التحصیل مدارس غیرانتفاعی و پولی بوده‌اند.
-
فرهنگ، نیکان، روشنگر، علامه حلی، سرای دانش، کمال، روزبه و… مدارسی هستندکه همچون یک برند پرطرفدار لق‌لقه  زبان بسیاری از دانشجویان است پیش از اینکه نام و فامیل هم را بدانند.


تاریخ انتشار: 4 مهر97

منبع: معلم ایرانی

به نقل ازفرهیختگان

موافقین ۰ مخالفین ۱ ۹۷/۰۷/۰۴
نویسنده3

عدالت آموزشی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی