رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

آموزش و پرورش عامل کاهش سرانه مطالعات در کشور است

يكشنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۵۰ ب.ظ

سیدمحمدباقر عبادی (نماینده مردم بیرجند در مجلس):


- آموزش و پرورش سرمنشاء بسیاری از مشکلات فرهنگی کشور مخصوصا حوزه کتاب خوانی است. بسیاری از افراد از سنین پایین که در مدرسه تحت تعلیم قرار می گیرند باید با کتاب و کتاب خوانی آشنا شده و علاوه بر خواندن کتاب های درسی، آنها ترغیب به کتاب های غیر درسی نیز شوند.
- در کشوری که دارای نویسندگان و مشاهیر فراوان است، چرا تبلیغات در خصوص فرهنگ کتاب خوانی صورت نمی گیرد؛ درحالیکه متاسفانه در کشور به آن اندازه که تبلیغات چیپس و پفک نمکی وجود دارد، ولی تبلیغاتی در خصوص فرهنگ کتاب خوانی و ترغیب افراد به خوان  کتاب صورت نمی گیرد.

-  رسانه ها و آموزش و پرورش دو مقصر اصلی در خصوص میزان کم سرانه مطالعه در کشور هستند که باید با تغییر روش خود این میزان به حد مناسبی برسانند و مردم را به کتاب خوانی ترغیب کنند.آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین متولی امر فرهنگ سازی در کشور توجه به کتاب خوانی و مطالعه کردن را در کشور  از سنین پایین نهادینه کند و رسانه ها نیز باید با تبلیغات گسترده در این خصوص، رسالت خود را در ترویج امر کتاب خوانی در کشور انجام دهند.


تاریخ انتشار: 25 شهریور97

منبع: معلم ایرانی

به نقل از خانه ملت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی