رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

فرهاد فلاحتی (نماینده مردم قائنات در مجلس/ عضو کمیسیون آموزش و تحقبقات مجلس):


- با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید بر بیمه معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی نظارت کند، گفت: اگرچه مسئولان آموزش و پرورش سخن از اجبار کردن مدارس غیردولتی مبنی بر بیمه کارکنان خود می‌گویند و ظاهرا بر این مسئله نیز نظارت دارند اما طبق گزارش‌ها و شنیده‌ها همچنان بسیاری از معلمان آزاد و کارکنان این مدارس بدون بیمه فعالیت می‌کند. 

- باید شرایط این مدراس را نیز در نظر گرفت لذا برنامه‌ریزی و دادن زمان و راهکار به آن‌ها برای بیمه کارکنانشان بهتر از رفتار چکشی و نظارت‌های توأم با توبیخ است چراکه در این شرایط مدیران مدارس غیردولتی مجبور به تعدیل نیرو نخواهند شد و در ادامه، این نیروها از نان خوردن خواهند افتاد. 

- بیمه کردن نیروهای مدارس غیردولتی راهکار دارد و آموزش و پرورش موظف است با کمک است سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه و محاسبات این راهکارها را پیدا و عملی کند. 

- کارکنان مدارس به دو صورت تمام‌وقت و پاره‌وقت مشغول هستند که نیروهای تمام‌وقت باید ازمزایای کامل بیمه تأمین اجتماعی بهره‌مند شده و نیروهای پاره‌وقت نیز متناسب با ساعاتی که کار می‌کنند، بیمه شوند. 

 

 تاریخ انتشار: 10 شهریور 97

منبع: معلم ایرانی

به نقل از خانه ملت



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی