رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

سید حمایت میرزاده (نماینده مردم گرمی در مجلس/ سخنگوی کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس):


 - براساس قانون و آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی هر زمانی نماینده تشخیص دهد زمان مناسبی برای سوال و استیضاح است، باید به آن پرداخته شودو قرار نیست گفته شود که فلان وقت یا فصل زمان مناسبی برای طرح سوال یا استیضاح نیست؛ در غیر این صورت موضوع بازه زمانی باید شامل تمام وزرا شود چراکه ممکن است زمانی فصل بودجه یا کشاورزی باشد و عنوان شود که موقع مناسبی برای استیضاح وزیر اقتصاد و یا کشاورزی نیست. 

- در آستانه سال جدید تحصیلی و بازگشایی مدارس، برنامه‌ریزی کلاس‌ها، ثبت‌نام دانش آموزان، امتحانات دانش آموزان تجدیدی در شهریور و انتقال و جابجایی معلمان شخصا این اقدام را انجام نمی‌دهم؛ اما حق قانونی نماینده است و قانون اجازه داده که هرگاه نماینده تشخیص دهد این اقدام انجام شود. 

- باید منتظر ماند تا موافقان و مخالفان استیضاح نظرات خود را بیان کنند و دفاعیات وزیر شنیده شود و در نهایت نتیجه مجلس نشان می دهد که زمان مناسبی بوده است یا خیر.

- دولت تمهید مقدمات را انجام داده و اگر قرار است بطحایی دیگر وزیر نباشد به این معنا نبوده که مدرسه، کلاس و معلم نیست، بلکه اقدامات لازم انجام شده و خللی در فعالیت مدارس ایجاد نمی‌شود. 


تاریخ انتشار: 10 شهریور 97

منبع: معلم ایرانی

نقل از خانه ملت


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی