رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

سیدمحمد بطحایی ( وزیر آموزش و پرورش):

- صاحب‌نظران می‌گویند کنکور یک ارزشیابی آنی است درحالی‌که ارزشیابی باید مستمر و تدریجی باشد و سازمان سنجش به‌عنوان متولی سنجش و پذیرش دانشجو طی مطالعه طولانی که همگام با آموزش پرورش بوده است به این نتیجه رسید که تأثیر معدل را قطعی کنیم.به‌عنوان کسی که مسئولیت شرعی و قانونی نسبت به مسائل تعلیم و تربیت دارم تا زمانی که اطمینان پیدا نکنم امتحانات نهایی و سؤالات آن جایگزین مناسبی برای جلسات کنکور است از توسعه تأثیر قطعی جلوگیری می‌کنیم اما این تأثیر 30 درصدی در شورای سنجش پذیرش دانشجو به‌عنوان قانون مطرح‌شده است و برای کنکور 98 الزام اجرایی پیدا می‌کند و در توسعه سهم آزمون تا زمانی که امتحانات از درجه روایی مناسبی برخوردار نباشد، گسترش سهم را نخواهیم داشت.
- سال‌های گذشته 25 درصد سهم سوم دبیرستان و 5 درصد سهم دوره پیش‌دانشگاهی بود اما امسال پایه دوازدهم به‌تنهایی سهم 30 درصدی دارد.

- اگر محدودیت‌های معلم ساخته در فرآیند امتحانات نهایی را رفع کنیم، ارزشیابی امتحانات نهایی به‌مراتب از آزمون سراسری شرایط بهتری را برای دانش آموزان و داوطلبان ورود به دانشگاه رقم خواهد زد. 

- به گواهی همه افرادی که درزمینه علوم تربیتی تجربه دارند، تأثیر سوالات امتحانات نهایی  به کنکور را بیشتر می‌دانند؛ چرا که داوطلب به‌جای آن‌که در جلسه امتحانی دو یا سه‌ ساعته و تحت‌ فشار عصبی برای تحصیل در رشته موردنظر خود تلاش می‌کند به‌تدریج و در طول سال‌های تحصیل می‌توانند به رشته تحصیلی موردنظر خود بنا بر توانمندی‌هایش دست پیدا کنند.

تاریخ انتشار: 9 مرداد 97

خبرگزاری تسنیم

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۵/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی