رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

تکلیف کنکور در مقام عمل

يكشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۰۲ ب.ظ

علی زرافشان (معاون وزیر آموزش و پرورش):

- بر اساس قانون که سال ۹۲ تصویب شد، سه روش برای جذب دانشجو وجود دارد. یکی به روش صرفا بر اساس سوابق تحصیلی است. روش دوم بر اساس سوابق دروس عمومی و نمره آزمون هست و روش سوم سوابق تحصیلی عمومی و تخصصی و نمره کنکور است. در هر سه روش تاثیر سوابق تحصیلی مطرح است. در روش اول سابقه تحصیلی صد در صد لحاظ می شود. در حال حاصر ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها بر اساس مدل اول است اما برای دو روش دیگر پیش بینی شده است که امسال برای فارع التحصیلان نظام جدید تاثیر ۳۰ درصد دروس نهایی پایه ۱۲ است و برای نظام قبلی ۲۵ درصد دروس پایه ۱۱ و ۵ درصد دروس پیش دانشگاهی مدنظر است.
- در این جا بحث تفاوت مناطق و استان ها از جهت کیفیت و دسترسی به آموزش مطرح شده است و اینکه ممکن است این قانون از عدالت آموزشی به دور باشد. البته این بحث عدالت آموزشی برای کنکور هم مطرح است. در این زمینه مناطق به سه منطقه بر حسب برخورداری تقسیم شده اند. بر اساس میزان برخورداری یا کمتر برخورداری از امتیازاتی برخوردار هستند که این ناعدالتی جبران می شود.

تاریخ انتشار: 7 مرداد 97
خبرگزاری مهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی