رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

فرهاد اسماعیلی (معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش):

- با ممنوعیت برگزاری هرگونه آزمون ورودی برای پایه هفتم مدارس نمونه دولتی و تیز هوشان، سازو کار پذیرش دانش آموز ورودی در این مدارس برای سال تحصیلی جدید  نیز تغییر کرد.
-  بر همین اساس و به پیشنهاد وزارت متبوع ، پذیرش ورودی پایه هفتم در مدارس نمونه دولتی ، بدون برگزاری آزمون ورودی انجام خواهد شد و فعالیت این مدارس نیز بدون قید عنوان مدارس نمونه دولتی ادامه خواهد داشت.

- در اولین اقدام تغییر وضعیت این مدارس به  صورت هیات امنایی انجام خواهد شد تا بر اساس مصوبه 788 شورای عالی آموزش و پرورش، زمینه مدرسه محوری ، توسعه مشارکت ها و ارتقاء مدیریت آموزشگاهی فراهم شود.

- جذب دانش آموز ورودی در این مدراس بر اساس فرم امتیاز بندی انجام خواهد شد که  مهمترین ملاک آن  عملکرد تحصیلی دانش آموزان در پایه پنجم و ششم  ابتدایی و کسب مقیاس خیلی خوب در تمام دروس و یا کسب مقیاس خوب در یک درس و خیلی خوب در سایر دروس می باشد.

-  علاوه بر عملکرد تحصیلی، ح
فظ جزء یا کل قرآن ، کسب رتبه های برتر منطقه ای ، استانی و کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز، مسابقات فرهنگی و هنری،جشنواره های مختلف و مسابقات ورزشی در دوران تحصیل در مقطع ابتدایی از دیگر ملاک های امتیاز بندی می باشد.
فعالیت های پژوهشی همچون تالیف کتاب یا ثبت اختراع ، عضویت در تشکل های دانش آموزی،قرار گرفتن در محدوده آدرسی مدارس نمونه دولتی بر اساس محل سکونت یا تحصیل، فرزند فرهنگیان و خیرین مدرسه ساز و همچنین  فرزندان خانواده های معظم شاهد و ایثارگر نیز از دیگر ملاک های امتیاز دهی در این فرایند می باشد که اسماعیلی به آنها اشاره کرد.  

تاریخ انتشار:  4 مرداد  97

 وزارت آموزش و پرورش

به گزارش فارس

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی