رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

قاسم احمدی لاشکی (نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی):


- براساس قانون سال 92 قانون مصوب سال 86 که مبنی بر حذف کنکور بود لغو شد بنابراین موضوعی با عنوان حذف کنکور مرجعیت ندارد. براساس ماده 5 تبصره 4 قانون سنجش و پذیرش در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در پذیرش دانشجو، تأثیر سابقه تحصیلی سالانه و به صورت تدریجی و صعودی است و پس از پنج سال حداقل هشتاد و پنج درصد (۸۵%) ظرفیت پذیرش دانشجو در کل کشور بر مبنای سابقه تحصیلی خواهد بود که در حال حاضر نیز این امر محقق شده و در حال اجرا است؛ پذیرش دانشجو در رشته‌های پرمتقاضی مانند پزشکی و دانشگاه‌های معتبر مانند شریف و تهران باید با برگزاری کنکور انجام گیرد.

- بایستی در ابتدا جایگزین مناسبی برای کنکور پیدا کرد سپس تاثیر قطعی سوابق تحصیلی را اعمال کرد. همچنین اعمال تاثیر قطعی سوابق تحصیلی با این رویه باعث ایجاد رانت و اجحاف درحق دانش‌آموزان است و امید پذیرش در برخی رشته‌ها مانند پزشکی برای دانش‌آموزانی که معدل‌هایی مانند 17 و 18 دارند را از بین می‌برد.


تاریخ انتشار: 3 مرداد97

خبرگزاری خانه ملت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی