رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

۲ مطلب در ۲۰ مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

محمود صادقی (عضو کمیسیون آموزش):


براساس قانون زیرساخت‌ها بایستی تا به امروز  کنکور به تدریج حذف یا تاثیر قطعی معدل در کنکور محقق می‌شد درحالی که اقدامات لازم در این زمینه انجام نشده؛ از آنجایی که زیرساخت‌ها و شرایط حذف کنکور و تاثیر قطعی معدل در آزمون سراسری محقق نشده اجرای آن منطقی نیست.به زعم برخی نمایندگان امتحانات نهایی بایستی در تمامی پایه‌های مقطع متوسطه برگزار شود سپس نتایج امتحانات را به صورت قطعی در کنکور اعمال کرد.
- عوامل مختلفی در این زمینه اثرگذار است؛ از آنجایی که برای ارائه طرح های موجود در این زمینه کار کارشناسی انجام نشده است در نتیجه هیچ یک به نتیجه نمی‌رسد. طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش که در حال حاضر در نوبت بررسی است نیز طرحی شتاب زده و در واکنش به فضایی که در اثر تصمیم شورای سنجش و پذیرش مبنی بر تاثیر قطعی ۲۰ درصدی معدل در کنکور، مطرح است.
- در شرایط فعلی و با توجه به سیستم آموزشی موجود حذف کنکور بعید به نظر می رسد چراکه مدارس متنوعی در کشور وجود دارد که باعث ایجاد تبعیض، اختلاف و تفاوت در نظام آموزشی می شود این تنوع زمینه اجرای قوانین مربوط به حذف کنکور را از بین می‌برد.  طرح‌هایی که برای حذف کنکور ارائه می‌شود باید منطبق بر واقعیت‌های جامعه باشد در غیر این صورت اجرایی نخواهد بود.


تاریخ انتشار:20 مهر97

منبع: فانوس

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۷ ، ۲۲:۴۲
نویسنده3

سید محمد بطحایی (وزیر آموزش وپرورش):


- امروز برنامه رسمی درسی مدارس به‌شدت در معرض تهدید از سوی دایه‌های مهربانتر از مادر قرار گرفته است و حجم فراوان کتاب‌‌های کمک‌آموزشی و جزوات آمادگی آزمون به‌شدت برنامه درسی و کتاب‌ها را تهدید می‌کند.
- به‌سادگی یک کتاب کمک‌آموزشی که حداقل استانداردها را ندارد برنامه درسی ما را تهدید می‌کند و امروز در صحنه مبارزه‌ای قرار داریم که کارشناس و مؤلف کتاب درسی تمام مسیرهای استاندارد را طی کرده تا کنجکاوی و حس پرسشگری دانش‌آموز را تقویت کند اما بلافاصله یک مؤسسه غیرحرفه‌ای کتاب حل‌المسائل را وارد میدان می‌کند و تمام نقشه‌هایی را که ما طراحی کردیم تا دانش‌آموز خودش بیندیشد و به جواب مسئله برسد, نقش‌برآب می‌کند.
- این روند باعث شده بچه‌ها احساس کنند دیگری نیازی به ۹ ماه حضور در مدرسه نیست و “کتاب‌های کمک‌آموزشی را می‌خوانم و می‌روم امتحان می‌دهم” و به‌جای ۹ ماه تحصیل و حضور در مدرسه ظرف مدت یک ماه به‌صورت فشرده دروس را می‌خواند و برای شرکت در امتحانات نهایی آماده می‌شود.
- وقتی تبلیغات حجیم این مؤسسات خصوصی را می‌بینیم به‌نظر می‌رسد نوعی لجبازی وجود دارد و کتشان را در آورده‌اند برای مبارزه با آموزش و پرورش. اعتراف می‌کنم هنوز زورمان به مؤسسات خصوصی در دوره متوسطه نرسیده است و هنوز درآمدهای میلیاردی آنها از قبل کنکور و دانش‌آموزان حاصل می‌شود. 


تاریخ انتشار:20مهر97

منبع:معلم ایرانی

به نقل ازتسنیم

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ مهر ۹۷ ، ۱۵:۱۴
نویسنده3