رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

تلاش برای تقویت حقوق و مزایای معلمان

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۷:۰۴ ب.ظ

فرهاد کریمی (رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش):


- باید به این سمت حرکت کنیم که دریافتی‌ها، رفاهیات و مزایای معلمان با سایر کارمندان دولت در سطح مناسب و منطقی قرار بگیرد.

اواخر سال ۹۶ و در دو سه ماه اخیر چهار پژوهش با موضوع مقایسه وضعیت رفاهی و حقوقی معلمان ایران با معلمان  دیگر کشورها و همچنین وضعیت حقوقی معلمان ایران نسبت به کارمندان سایر سازمان‌های ایران در پژوهشگاه مطالعات انجام شده است.متاسفانه فاصله‌ای که حتی بین معلمان ما با بقیه کارمندهای دولت وجود دارد فاصله خوبی نیست و باید به این سمت حرکت کنیم که دریافتی‌ها، رفاهیات و مزایای معلمان با سایر کارمندان دولت در سطح مناسب و منطقی قرار بگیرد.
- مطالعاتی در این باره انجام شده بود اما مطالعات دیگری را طراحی کردیم تا بتوانیم اطلاعات جامعی را در اختیار وزارتخانه قرار دهیم که با دست پر نسبت به تدوین لایحه اقدام کند.
- تفاوت‌ها تابع سرانه درآمد ملی و سایر ابعاد است. از سوی دیگر برخی اقلام رفاهیات به صورت رسمی در احکام حقوقی و کارگزینی درج نمی‌شود که امر سنجش را دشوار می‌کند. ما بیشتر به دنبال ارائه راهکارهایی برای تقویت وضعیت رفاهی و حقوقی معلمان هستیم.


تاریخ انتشار:18 مهر97

منبع:معلم ایرانی

به نقل از ایسنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۸
نویسنده3

فرهادکریمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی