رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

رونویسی ازمشق شب حذف نمیشود...

دوشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۵۹ ب.ظ

شکوهی (مدیر کل ذفتر آموزش دبستانی وزارت آموزش وپرورش):


- فعالیت‌هایی که در کتاب درسی پیش‌بینی شده اگر مهارت محور باشد ادامه می‌یابد و اگر از جنس مهارتی نباشد معلم آنها را به تکالیف مهارت محور تبدیل می‌کند.
- خواندن و  رونویسی را بنا به اقتضای پایه، حذف نمی‌کنیم اما رونویسی باید به گونه‌ای باشد که دانش‌آموز احساس تکرار و انجام کار بیهوده را نداشته باشد. در واقع تکالیف را باید طوری هدایت کنیم که دانش‌آموز با انجام آن هم یاد بگیرد و هم لذت ببرد.هدف از رونویسی تقویت مهارت نوشتن است. در این طرح برای تقویت مهارت نوشتن، به عنوان مثال دانش‌آموز نام تصاویر و اشیاء را می‌نویسد. در واقع روش و نوع فعالیت دانش‌آموز تغییر می‌کند و اگر تا کنون می‌گفتند کتاب را بگذار جلویت و از رویش بنویس، حالا دیگر این کار را نمی‌کنند و به دانش آموز می‌گویند که از پدرت بخواه سه جمله یا کلمه بگوید تا تو آن را بنویسی و روش‌های متنوعی برای این منظور طراحی شده است.


تاریخ انتشار:16 مهر97

منبع:معلم ایرانی

به نقل ازایسنا


تحلیل رصدآپ: سوال این است که مگر مشق شب بخاطربستر بی عدالتی و تفاوت خانواده ها حذف نشنده است؟ پس چرا  درتکالیف فعالیت محور خانواده ها شراکت میکنند؟

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۶
نویسنده3

شکوهی

مشق شب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی