رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

نتیجه آزمون سمپاد هفتم، بدون کارنامه...

جمعه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۸:۲۶ ب.ظ

با اشاره وزیر و البته با توصیه حکیم زاده و زرافشان و عمادی مصوبه ای در مورد انحلال مدارس سمپاد دوره اول متوسطه در شورای عالی آموزش و پرورش تصویب شد و بعد از آن هوار هوار راه انداختند که برچیدن سمپاد جنگ با مافیا است و رقابت و استرس و غم و غصه و بی رغبتی دانش آموزان ناشی از وجود مدارس سمپاد دوره اول دبیرستان است. آنها انحلال سمپاد را امری ناموسی و حیثیتی کردند و  وقتی تیرشان به سنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی خورد ،تازه فهمیدند که بیگدار به آب زده اند و شورای عالی آموزش و پرورش اختیار انحلال  مدارس سمپاد را ندارد.
 - در اینجا تصمیم گرفتند که شورای عالی انقلاب فرهنگی را دور بزنند. با پشتوانه تبلیغات رسانه ای و شعار علیه بچه پولدارها رفتند سراغ رییس جمهور تا از او امضا بگیرند. اینجا هم ناکام شدند. از اینجا به بعد شروع به لجبازی کردند. حالا که زورشان به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس جمهور نمی رسید، با اهرم آزمون که در اختیار وزارتخانه بود تلافی را سر دانش آموزان در آوردند.

- 60تا سوال تستی دادند و 5 تا سوال تشریحی . حرف و حدیث  آزمون سمپاد را زیاد  شنیده اید. سوالات تستی ، کپی برابر اصل تست هوش مشهور ریون بود. این سوالات در کتاب های EQ ، مبتکران ، اندیشمند ، هوش و استعداد تحلیلی فرزانگان (مافیای ادعایی مدیران )  منتشر شده بود و عملا به کام آنها شد. 

-بالاخره نتایج سمپاد پایه هفتم  اعلام شد، خانم مهاجرانی هم در برابر دایره بسته مدیران کوتاه آمد. در جلسه ای به ریاست خانم مهاجرانی و حضور نمایندگان بخش های مختلف وزارتخانه تصمیم گرفته شد که آن 5 سوال تشریحی (ادراکی ) را  به این دلیل که ممکن است تفسیر پذیر باشند از نتیجه آزمون حذف کنند و 60 سوال  4 تا 6 جوابی تستی را مبنا قرار دهند. برخی می گویند به دلیل در دسترس بودن تست ریون احتمالا تعداد داوطلبانی که 60 سوال آزمون را  صد درصد  پاسخ داده اند از ظرفیت پذیرش مدارس سمپاد بالاتر است. در جلسه برای خاتمه دادن به حرف و حدیث ها تصمیم گرفته شد که به قول خودشان قضیه را کات کنند و فقط لیست اسامی قبولی ها را اعلام کنند و کارنامه ای برای داوطلبان فرستاده نشود. حذف سوالات ادراکی نشانه دیگر از شتابزدگی و لجبازی مسئولان آموزش و پرورش در طراحی سوالات آزمون و بی صداقتی آنها در تقبیح سوالات تستی است.

- خانم مهاجرانی رییس استعدادهای درخشان در آزمون پر حرف و حدیث سمپاد از خود سلب مسئولیت می کند اما عمادی و قدمی (مخالفان مدارس سمپاد) میدان دار آزمون می شوند . شاید می خواستند زهر خود را بریزند و آزمون سمپاد را بی اعتبار کنند.


تاریخ انتشار: 23 شهریور 97

منبع: صدای معلم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی