رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

3 میلیارد بودجه حذف مدارس فرسوده محقق نشد..

چهارشنبه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۰۴:۳۱ ب.ظ
محمد بیرانوند (عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس):

 - 30 درصد مدارس کشور به مقاوم‌سازی، تخریب و بازسازی نیاز دارند. در برنامه ششم توسعه مبلغی را برای تخریب، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس در نظر گرفتند که معادل ۳ میلیارد دلار از محل صندوق ذخیره ارزی  بود اما به دلیل خالی بودن این صندوق قابل وصول نیست بنابراین باید بتوانیم پیشنهادی ارائه کنیم که محل این اعتبار تغییر یابد.

- مدارس تهران شایسته پایتخت نیست و اگر عزم ملی ایجاد شود این پتانسیل وجود دارد که شرایط اینگونه نباشد و اگر عزمی باشد می‌توان شرایط مدارس تهران را تغییر داد. کارگروهی باید در بحث مدارس تهران تشکیل شود و اگر نیازی به حضور کمیسیون آموزش بود حتما همراهی خواهیم کرد.


-شهر تهران به لحاظ سرانه و متراژ و مقاومت مدارس جزو فقیرترین استان‌هاست و بیشترین مدارس فرسوده کشور در شهر تهران قرار دارند. ۲۶۴ مدرسه با قدمت بالای ۶۰ سال در شهر تهران وجود دارند که این مدارس آسیب‌پذیرند به گونه‌ای که طبق اعلام عباسعلی باقری مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران، در سال‌های اخیر حتی طوفانی رخ داد و سقف برخی مدارس کنده شد یا آسیب دید و این مدارس در برابر زلزله طاقت نمی‌آورند.

- در شهر تهران بیشترین مدارس فرسوده در حاشیه جنوبی شهر، شهرری، مناطق مرکزی و مناطق ۷، ۹، ۱۱، ۱۲، ۱۳ و ۱۹ قرار دارد.


تاریخ انتشار:14 شهریور 97

منبع: سرمشق نیوز

به نقل از خبرگزاری تسنیم

 


موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۴
نویسنده3

محمد بیرانوند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی