رصد اخبار آموزش و پرورش ایران

دفاع معاون آموزش ابتدایی از وزیر در مساله استیضاح

يكشنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۴۵ ق.ظ

رضوان حکیم زاده (معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش):


- من با استیضاح آقای بطحایی مخالفم چرا که فکر می کنم این سه ویژگی در او وجود دارد. من نه به عنوان معاون ابتدایی آموزش و پرورش بلکه به عنوان دانش‌آموخته رشته علوم تربیتی که جریان‌های تربیتی را رصد می‌کند می‌گویم ایده‌هایی که ایشان پیگیری می‌کنند مربوط به مشکلات اساسی ما در آموزش و پرورش است و او با شجاعت به دنبال راهکار‌هایی است تا آموزش و پرورش را از شرایط فعلی خارج کند.

- بحث همزمانی بازگشایی مدارس با زمان استیضاح مطرح نیست و من به دلایل علمی وتربیتی با این استیضاح مخالفم. به نظر من نه تنها قبل از مهر بلکه بعد از مهر و هر زمان دیگری هم منصفانه نیست وزیری را که قصد دارد ایده‌های درست تربیتی رادر مدارس عملیاتی کند، کنار بگذاریم. 

- برای اولین بار بعد از شش سالی که سند تحول تدوین شده است، یک کار بسیار منظم و برنامه‌ریزی شده در این دوره انجام شده است که نمونه آن تعریف عملیاتی راهکارهایی برای اجرای پیوست‌های مالی و اجرایی برای اجرای سند تحول بنیادین است. 

- در بحث مهم عدالت آموزشی و فعالیت وزیر در این حوزه باید بگویم که برای اولین بار از سال ۸۳ تاکنون با پیگیری آقای بطجایی و اصرار ایشان، ما دستور العمل پیش دبستانی‌ها را ابلاغ کردیم. در این دستور العمل تاکید شده است که درراستای توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم و دو زبانه با حمایت دولت، مدارس پیش دبستانی داشته باشیم. 


تاریخ انتشار: 11 شهریور 97

منبع : معلم ایرانی

به نقل از پانا



نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی